Subject: FW: Sõeluuringute juhtrühm - vastsündinute sõeluuringud
From: "SM Info"
To: "SM Info"
Date: Tue, 14 May 2024 09:01:08 +0300

From: Sander Pajusalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 13, 2024 9:50 PM
To: Riina Sikkut <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kersti
Esnar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Made Bambus
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Laura Roht <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Karit Reinson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Sõeluuringute juhtrühm - vastsündinute sõeluuringud

Lugupeetud

terviseminister Riina Sikkut,

tervisesüsteemi arendamise osakonnajuhataja Kersti Esnar,

sõeluuringute juhtrühma eestvedaja Made Bambus,

Tunnustame sotsiaalministeeriumit sõeluuringute juhtrühma töö käivitamise
eest. Leiame, et sõeluuringud on väga tähtsad rahvatervise meetmed. Palju
on tähelepanu saanud vähitõrje jaoks vajalikud sõeluuringud kasvajate
varajaseks avastamiseks. Meile teadaolevalt on sõeluuringute juhtrühma
tegevusvaldkonnaks ka vastsündinute sõeltestimine. Vastsündinute
sõeluuringud pärilike ainevahetushaiguste ning spinaalse lihasatroofia ja
pilootprojektina ka tsüstilise fibroosi jaoks viiakse läbi Tartu Ülikooli
Kliinikumi geneetika ja personaalmeditsiini kliinikus. Oleme alati
üritanud vastsündinute sõeluuringute arengutesse kaasata kõiki
asjassepuutuvaid raviasutusi ning samuti Tervisekassat ja
sotsiaalministeeriumi. Samas leiame, et selline riiklikult tähtis programm
vajaks ka riigipoolset keskset kvaliteedi jälgimist ja ühtsete
arenguprioriteetide kokku leppimist.

Meile teadaolevalt ei ole hetkel sotsiaalministeeriumi juures tegutsevas
sõeluuringute juhtrühmas aga ühtegi isikut, kes oleks vastsündinute
sõeluuringutega igapäevaselt seotud. Leiame, et sellise isiku liitumine
sõeluuringute juhtrühmaga aitaks kaasa vastsündinute sõeluuringute
kvaliteedi tagamisele ning uute arengute soodustamisele.

Eesti Meditsiinigeneetika Seltsi teeb käesolevaga ettepaneku kutsuda
sõeluuringute juhtrühma liikmeks TÜK geneetika ja personaalmeditsiini
kliiniku kliinilise geneetika osakonnajuht, vanemarst-õppejõud pediaatria
erialal dr Karit Reinson, kes on vastsündinute sõeluuringutest kirjutanud
ka oma doktoriväitekirja. Ta on ka TÜK geneetika ja personaalmeditsiini
kliiniku vastsündinute sõeluuringute töörühma juht, ning aktiivselt
panustanud viimase kümnendi jooksul toimunud vastsündinute sõeluuringute
laiendamisse.

Küsimuste korral oleme valmis neid igakülgselt arutama.

Parimate soovidega ja konstruktiivsele koostööle lootma jäädes,

Sander Pajusalu

[email-masked] <mailto:[email-masked]> ,
53319537

TÜ Kliinikumi geneetika ja personaalmeditsiini kliiniku juht

Eesti Meditsiinigeneetika Seltsi juhatuse liige

Laura Roht

[email-masked] <mailto:[email-masked]> , 53319065

Eesti Meditsiinigeneetika Seltsi president

Sander Pajusalu

Kliinikujuht, vanemarst-õppejõud meditsiinigeneetika erialal | Head of the
Clinic, Medical Geneticist

SA Tartu Ülikooli Kliinikum geneetika ja personaalmeditsiini kliinik

Tartu University Hospital, Genetics and Personalized Medicine Clinic

Kaasprofessor | Associate Professor

Kliinilise meditsiini instituut, Tartu Ülikool | Institute of Clinical
Medicine, University of Tartu

Puusepa 2, 51014, Tartu

+372 7319 537